Licitatii Imobiliare Online "Standardul pentru licitatii imobiliare!"
Cauta Proprietati:


Inscrie-te aici pentru a primi informații despre licitațiile noastre!



Informatii Despre Palatul Culturii Ploiesti


Informatii Despre Muzeul Judetean De Biologie Ploiesti


Informatii Despre Muzeul Ceasului Ploiesti


Informatii Despre MUZEUL JUDETEAN DE ISTORIE SI ARHEOLOGIE PLOIESTI


Informatii Despre Muzeul Petrolului Ploiesti


 
 O noua ordonanta de urgenta aduce drepturi in plus clientilor, atat la incheierea contractelor de credit sau depozit, cat si a celor de intermediere imobiliara. Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorilor a strans si a analizat toate plangerile acestora din ultimii ani si a propus o reglementare noua prin care sa se remedieze lacunele legislative ce permiteau diferite practici abuzive impotriva intereselor consumatorilor, atat din partea bancilor, cat si din partea agentiilor imobiliare sau a altor agenti economici. Astfel, in relatia cu bancile, consumatorii au drepturi inca dinainte de incheierea contractului si pana dupa inchiderea acestuia, cand banca trebuie sa ofere, gratuit, dovada ca au fost stinse toate obligatiile. Se interzice majorarea comisioanelor, a taxelor, a tarifelor, a spezelor bancare sau a oricaror altor costuri mentionate in contract. Se interzic si introducerea si perceperea de noi taxe, comisioane, tarife, speze bancare sau orice alte costuri care nu au fost mentionate in contract. Noua ordonanta de urgenta incearca sa ofere o protectie sporita clientilor agentiilor imobiliare, fata de abuzurile frecvent practicate de acestea. De asemenea, inca din faza precontractuala, si agentiile imobiliare trebuie sa-si informeze clientii cu privire la pretul pietei si a altor elemente indispensabile pentru luarea unei decizii corecte. Consumatorul va fi informat in scris, corect, complet si precis, inca din faza precontractuala, cu privire la: preturile practicate in piata pentru tipul de imobil ce urmeaza a face obiectul intermedierii imobiliare, conform informatiilor existente in baza de date a agentiei imobiliare; deficiente si alte inconveniente cunoscute de agentia imobiliara sau pe care in mod rezonabil putea sa le cunoasca, incluzand surse de zgomot, umezeala, poluare, miros, pericol de inundatii sau surpari, organizarea in apropiere a unor manifestari populare periodice, istoricul terenului sau al cladirii, posibile dezavantaje ale vecinatatilor; nivelul comisionului practicat de agentia imobiliara; situatia juridica a imobilului; nivelul estimativ al costurilor ce urmeaza sa fie suportate de consumator, pentru obtinerea documentelor si intocmirea actelor necesare incheierii contractului.
Catalina STROE

inapoi

ȘTIRI
Masuri de protectie pentru clientii bancilor si ai agentiilor imobiliare
Data Adaugarii: 2009-05-09
Sursa: http://www.ziarulprahova.ro/articol~categorie-social~stire-51339~masuri-de-protectie-pentru-clientii-bancilor-si-ai-agentiilor~perioada-toata_arhiva~pp-up.html?pp_do=print

Masuri de protectie pentru clientii bancilor si ai agentiilor imobiliare

Miercuri, 22 Aprilie 2009